BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, March 28, 2007

كل سنة وانا طيبة

عيد ميلادي النهاردة
إحساس غريب غير كل سنة
إحساس بالمسئولية او يمكن بالندم
حاجات كتير كنت عايزة اعملها ومعملتهاش. وحجات كتير ندمانة اني عملتها
ايام وملايين الدقايق ضاعت في اوهام اوهاااااااااااااااااااااااااام كلام فاضي. ومشاعر إدتها لناس متستهلهاش. او محسبتش ادي مشاعر اديه ومش مهم المقابل. بس كان لازم احسب ادي الناس دي اد اية ....من وقتي , من أعصابي, من تفكيريي, من حبي, حتي من كرهي
وناس ندمانة اني مدتهاش وقصرت كتير فحقها وواحدة ظلمتها ومش عندي الجراءة اعترف بظلمي
والتغيير الحقيقي اللي حصل كان في مفهوم القيم عندي
ودي أكتر صدمة ممكن يمر بيها الأنسان معرفيا ووجدانيا
وهتكلم عن الموضوع ده وتجربتي فيه في بوست منفصل
المفجأة الحقيقية كانت في مشاعر جديدة أكتشفت انها موجودة جوايا
موجودة بجد
مشاعر جديدة غير الشوية المستهلكين اللي احنا عايشين بيهم (جعانة, فرحانة, زعلانة, خايفة, بحب, بكرة.....) حاجة مكنتش أتوقعها تطلع مني أنا
الخوف إن كل ده ينزل علي فشوش
وابتدي السنة الجديدة من عمري كدة
في غيبوبة
والايام تتسرب من بين ايدي زي مرتب الحكومة بعيد عنكو. وهوووب الاقي نفسي قدام ربنا ويبتدي الأسالة: عمرك؟ صحتك؟ فلوسك؟.........
جوبي بقة يافالحة
لا لا انا مش هقلبها غم
لازم افرفش في عيد ملادي بس المشكلة أفرفش إمته وانا بشتغل من سبعة الصبح لتناشر ونص بليل؟؟؟

0 comments: